holiday program, tsitsikamma, j-bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van lisanne - WaarBenJij.nu holiday program, tsitsikamma, j-bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van lisanne - WaarBenJij.nu

holiday program, tsitsikamma, j-bay

Blijf op de hoogte en volg lisanne

12 April 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden, sorry daarvoor maar de dagen gaan zo ongelofelijk snel. Dat een stukje schrijven er gewoon bij inschiet.

Vorige week hadden wij in Walmer township een holiday program. Het was namelijk vakantie en dit zorgt ervoor dat de kinderen in de township iets te doen hebben en dat ze dus niet zomaar op straat zwerfen.
The holiday program was van dinsdag tot vrijdag en elke dag hadden we vier activiteiten, namelijk sports, arts, fungames en dance. De kinderen werden ook in vier groepen verdeeld, dit deden ze door middel van smink. Elk kind kreeg een kleur op zijn wang en er waren vier kleuren, dus vier groepen.
De eerste dag was het een beetje chaotisch, maar dat was meer omdat het de eerste dag was en we niet wisten hoeveel kinderen er ongeveer zouden komen. Uiteindelijk zijn er op de eerste dag zo'n 137 kinderen gekomen en op de tweede dag waren dit er al 230! Elke dag ging het eigenlijk steeds een beetje beter en de laatste dag hebben we met de leerlingen een talentenshow gehouden. Het is zo leuk om te zien dat zelfs de allerkleinste kinderen kunnen dansen :)

Zaterdag ben ik samen met milou, dymph, jolanda, froukje en jacqueline naar Tsitsikamma gereden. Hier hebben Jolanda en ik gebungeejumped. Ik vond het echt super. Echt een hele kick, alleen op een gegeven moment hang je helemaal stil en dan moet je wachten tot iemand je komt halen. Dat vond ik het engst, omdat het dan net lijkt of je voeten wegglijden. Maar toch het was echt heel gaaf!

Na Tsitsikamma zijn we naar J-bay (Jeffreys bay) gereden. Hier hadden we een kamer gehuurd in een backpackers hostel. Het hostel lag echt pal aan het strand en we hadden echt een ontzettend mooi uitzicht! 's Avonds zijn we uiteten gegaan bij de griek, maar het was niet echt een griek het was meer iets van een kruising tussen een grieks en italiaans restaurant. Maar het was lekker en daar gaat het om.
Toen we klaar waren zijn we terug naar de hostel gegaan, want daar was een feest aan de gang. Het was ook echt super gezellig en iedereen was daar heel aardig en begon tegen je te kletsen :)
Wij waren natuurlijk weer de laatste die weggingen. De barman was zelfs al weg :S
De volgende ochtend, of eigenlijk dezelfde ochtend alleen dan een paar uur later hebben Joland, Jacqueline en ik naar de zonsopgang zitten kijken. Nog wel half in slaap, maar zelfs dan was het super mooi. Toen iedereen wakker was zijn we lekker ergens gaan ontbijten en daarna naar de outlets om te shoppen. De outlets hadden namelijk sale, dus het was korting op korting :) Na het shoppen zijn we lekker op het strand gaan liggen, want het was ontzettend lekker weer :) We moesten ons kleurtje weer een beetje opdoen, want door alle regen van de afgelopen tijd was die al weer een beetje weg :(

Oke afgelopen week is er op zich niet heel veel meer gebeurt dan de rest van de weken. Wel zijn Jolanda, ik en Froukje begonnen aan onze duikcursus. Dinsdag kregen we een theorieles en Donderdag zijn we voor het eerst het zwembad ingegaan. Op zich was het erg leuk, alleen het is wel even wennen. We doen deze cursus met zo'n 8 Amerikanen.

Woensdag het ik een les gegeven op Hebert Hurd. Ik had namelijk allemaal brieven meegenomen die de leerlingen van groep 8 van de Wissel hadden gemaakt. Deze heb ik woensdag aan ze gegeven en ze waren ontzettend enthousiast. Ze zijn gelijk begonnen met schrijven, tekenen, knippen en plakken. Ook vragen/verwachten ze allemaal om een antwoord, dus groep 8 bereid je maar vast voor :)

Ohja, de winter begint hier jammer genoeg en het begint erg koud te worden :( Ook komt er meer regen. Daarom ben ik erg blij dat we nog een aantal goede weekenden hebben, zoals degene die er nu aankomt :)

Tot de volgende keer!
xx

• 12 April 2013 - 17:02

Ingrid:

Hoi Sanne,
    Wat beleef en doe je toch veel! Ben blij om te lezen dat het je daar goed gaat. Je wordt ooit nog wel een knutsel-kampioen, al blijf je zelf zeggen van niet ;-).
    Nog heel veel succes en plezier daar, enne die kou? Tja weet je waar wij in Nl last van hadden, hier wordt het net wat warmer :-). Xxxx ingrid.

• 21 April 2013 - 23:05

Wauw bungeejumpen, supernice!!