de reis en de eerste dag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van lisanne - WaarBenJij.nu de reis en de eerste dag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van lisanne - WaarBenJij.nu

de reis en de eerste dag

Blijf op de hoogte en volg lisanne

03 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Heeii allemaal,

Door de trage internet verbinding komt nu pas het eerste verhaaltje. Als eerste de reis hier naar toe natuurlijk. We vlogen vanaf schiphol en we vlogen om 17.55. We waren heel vroeg van huis vertrokken en waren daar dus al rond drie uur, dus waren we nog maar even wat gaan drinken. Als verrassing kwam Ingrid ook nog helemaal uit Groningen om me uit te zwaaien, echt super lief!! Op een gegeven moment moesten we er toch echt aan geloven en moesten we afscheid van iedereen. Na veel gezwaai en geknuffel gingen we door toch echt. De eerste vlucht naar Londen was erg kort. Op Heatrow moesten we zo'n drie uur wachten op de volgende vlucht naar Johannesburg. Deze vlucht was gelukkig een nachtvlucht, maar duurde wel 10,5 uur! Er was jammer genoeg veel turbulentie tijdens de vlucht. En de laatste vlucht was van Johannesburg naar Port Elizabeth. Daar kwamen we uit eindelijk om 13.00 uur aan! We werden gelukkig opgehaald door sonja (de 'baas' van het huis), ze liet ons ook het huis zien en sprak natuurlijk de regels met ons door.

De rest van het huis ging naar het stadion, want de kwartfinale van de South Africa cup zou om 5 uur beginnen. Ze vroegen of ik mee wilde, maar dan moesten we nog wel even een kaartje zoeken bij het stadion. Dus wij opzoek naar een kaartje daar! Uiteindelijk een gevonden :) Ik heb er zo'n 50 rand voor betaald... omgerekend is dat 4 euro. 4 euro voor een kwartfinale van een groot voetbaltoernooi! Oke het is niet hetzelfde niveau als de Eredivisie bij ons in Nederland. Je kunt het vergelijken met het niveau van de Jupiler league, misschien nog wel iets minder. Maar nu verder over de voetbal wedstrijd. Ghana moest spelen tegen Cape Verde. Wij waren voor Ghana, ik heb geen flauw idee waarom, maar we waren voor Ghana. In dat vak aangekomen, zochten we een plekje. Het was echt een groot feest daarzo, overal maakten ze muziek een waren ze aan het dansen :) Dit ging heel de wedstrijd zo door. Uiteindelijk won Ghana met 2-0!

's Avonds gingen met bijna alle mensen in het huis (we zijn hier met zijn achten, 3 duitsers, 1 amerikaan en 5 nederlanders) naar een soort bar. Ik was best kapot van de reis maar wilde toch even gaan kijken :). Het was erg gezellig en het was leuk om nog meer vrijwilligers te leren kennen.

Vandaag wilde ik samen met een stel naar het strand gaan, maar jammer genoeg regende het. Volgens mij heb ik het gewoon meegenomen uit Nederland :( Dus dat ging niet door, dus hebben we heel de dag maar een beetje niks gedaan.

Morgen is mijn alle eerste stagedag. We gaan morgen naar de Walmer township. Hier krijg ik eerst een soort rondleiding door de township en daarna ga ik de directeur van de basisschool daar ontmoeten. Dinsdag begin ik pas echt daar in die basisschool. Woensdag en donderdag ga ik naar een andere basisschool, deze school ligt in een soort van buitenwijk en is ook wat duurder dan de township school.

Ik ga kijken of ik morgen nog tijd heb om wat te schrijven en anders komt dat halverwege de week wel een keer ;)
xx


  • 03 Februari 2013 - 21:58

    Arlene:

    Wow! Lange reis achter de rug..
    Maar gelukkig goed aangekomen!
    Veel plezier daar, geniet van de andere cultuur en doe je ding! ;-)

    X

    P.s. Als je het zonnetje maar meeneemt op je terugweg!! XD

  • 03 Februari 2013 - 22:22

    Burgemeester Souburg-Noord :

    Ehmehmehm , als dat zo door gaat kom je versleten thuis en heb je drie maanden nodig om bij te komen he ,wel leuk dat je zoveel beleeft ,hopelijk is het werk op de scholen ook leuk ,veel plezier en groetjes van alle bewoners van Souburg-Noord .

  • 04 Februari 2013 - 16:22

    Ingrid:

    Hoi Sanne,
    Gelukkig goed aangekomen en de eerste stap-avond overleefd, op naar de volgende :-) :-)
    Heel veel plezier en succes gewenst daar.
    xxxx

  • 04 Februari 2013 - 22:16

    Betty:

    Hoi Lisanne,
    Wat leuk dat je over je belevenissen schrijft, zo kunnen we met je meeleven!
    Ahum, daar ook een Sonja de" baas" in huis, niet veel verschil zo he?
    Alvast succes gewenst voor morgen en geniet van alle dingen die je meemaakt daar.
    Groetjes, ook van Niek en Jef & Fred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

lisanne

Vanaf 1 februari vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik ben daar drie en een halve maand. Ik ben daar om stage te lopen op twee verschillende scholen in Port-Elizabeth. Op 14 mei kom ik weer terug aan in Nederland.

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 14 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: